Centres Sociosanitàris i Residències
Proin eu dictum nulla. Pellentesque blandit purus a condimentum cursus. Vestibulum id nunc nec urna vulputate feugiat. Sed malesuada fermentum elit vitae consequat. Proin nec arcu id metus finibus elementum. Morbi ac nibh a leo tempus pretium eget sed elit. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
Servei Català de la Salut (CatSalut)
Qbed Consulting compleix amb els diferents serveis i requisits del CatSalut per als centres sociosanitaris i residencials.
Historia Clinica compartida de Catalunya (HC3)
Integrat amb HC3 el repositori comí i transversal de la historia clinica del pacients a Catalunya:
- Accés certificat al visor HC3 segons rols dels professionals sanitaris
- Publicació de dades a HC3
- Recuperació de dades publicades per altres centres per mostrar-les integrades al QbedHIS
Recepta electrònica (SIRE)
Incorporem el sistema SIRE per a la gestió de la recepta electrònica:
- Prescripció de tractaments
- Consulta tots els tractaments prescrits, independentment del nivell assistencial on s’han prescrit, el centre sanitari i el professional que ha realitzat la prescripció.
- Impressió del pla de medicació per al pacient
- Connexió amb les farmàcies per tal de lliurar als pacients dels medicaments necessaris
Facturació
El nostre sistema de facturació per centres sociosanitaris i residencies compleix amb tots els requisits i regles per emetre les factures tan a institucions públiques com privades.
CMBD-RSS
Mòdul específic per a la gestió del CMBD-RSS:
- Consultoria CMBD-RSS per complir els objectius indicats pel CatSalut
- Anàlisi previ de les dades a enviar al CMBD-RSS
- Generació dels fitxer del CMBD-RSS per àmbit i UP
- Gestió dels errors retornats i posterior correcció i enviament.
Integrador de serveis de salut (IS3)
En les nostres solucions proveïm de tots els sistemes necessaris per a la connectivitat amb iS3, la plataforma tecnològica d’interoperabilitat per a la gestió dels processos assistencials mitjançant la integració entre els diferents sistemes d’informació dels proveïdors de salut i serveis socials.
El fluxos de Treball gestionats son:
- Derivacions
- Cites
- Consulta de dades
- Notificació de PreAltes
- Sol·licitud de transport sanitari (SEM)
Registre central d’assegurats (RCA)
Integrat amb el sistema central d’assegurats per a la gestió i consulta de les dades dels pacients.
Consulta de dades segons diferents opcions:
- Per CIP
- Per document identificatiu (NIE o DNI)
- Per dades identificatives: nom, cognoms i data de naixement
- Per dades d’afilicació: NSS
Vacunes
Gestió de vacunació de pacients integrada amb el CatSalut:
- Publicació de les vacunes subministrades en el centre
- Consulta i recollida de les vacunes subministrades per altres centres
- Impressió del certificat vacunal del pacient
Pacients
El mòdul administratiu de de pacients permet gestionar totes les dades dels pacients del centre:
- Recerca i localització de pacients segons múltiples criteris
- Recollida de les dades identificatives, demogràfiques i de localització del pacient
- Gestor de duplicats
- Enviament de sms i correu electronic
- Gestió de notes e informació rellevant del pacient
- Gestio dels contactes propers dels pacients
- Signatura electrònica del document de la RGPD
- Connexió amb el RCA per a la gestió i consulta de les dades dels pacients
Àrees assistencials
Els mòduls assistencials de QbedHIS permeten gestionar les diferents àrees del centre sanitari, amb les funcionalitats, necessitats i característiques pròpies de cada àrea.
Hospitalització
Gestió dels pacients ingressats en el centre:
- Cens de pacients
- Gestió d’unitats funcionals
- Mapa d’ocupació per plantes i sexes
- Gestió de preingresos, ingressos, prealtes i altes
- Trasllats
- Permisos
Hospital de dia
Control i gestió dels pacients que acudeixen al centre en regim d’hospital de dia_
- Cens de pacients
- Gestió d’unitats funcionals
- Control de sessions
- Signatura digital per validar sessions
- Control de pacients amb i sense menjador
Ambulatori
Eines per a la gestió dels pacients ambulatoris, PADES i ETODA:
- Cens de pacients
- Gestió d’unitats funcionals
- Control de l’activitat dels processos d’avaluació
- Control de primeres i visites successives
- Mòdul específic de mobilitat per PADES i ETODA
- Gestió i planificació de les visites de PADES i ETODA
Consultes externes
Amb el sistema de consultes externes es gestionen les diferents agendes del centre i les cites dels pacients:
Cites
- Programació de les cites dels pacients
- Reprogramació de cites
- Recerca d’hores lliures automàtica per especialitat i patologia
- Recordatori de cites per sms i mail
- Emissió de justificants de visita
- Volants de visita i recordatoris
- Control de l’estat de les cites: programada, pacient presentat i visita realitzada
- Gestió i indicador d’absències a cites en que el pacient no es presenta
- Gestor de cues i sales d’espera
Agendes
- Definició d’agendes i sales de treball per especialitat i professional
- Definició de planilles horàries independents per dia i agenda
- Gestió de canvis en les plantilles horàries definides
- Gestió de festius generals i per agenda
- Permisos d’accés, lectura i escriptura segons cada agenda i usuari
- Visualització d’agenda per dia, mes o setmanes
- Multiagenda
Farmàcia
El mòdul de farmàcia gestiona tota l’activitat del departament de farmàcia i de la prescripció i administració de fàrmacs:
- Multimagatzem
- Control d’estocs
- Compres
- Prescripció:
- Control de medicaments inadequats
- Control de medicament incomptatibles
- Control d’al·lèrgies
- Alertes de medicaments de risc
- Cardex de medicació
- Control de l’administració de fàrmacs
- Unidosi
- Integració amb robots de dosificació de farmacs
- Moduls específics per treballar amb tablets:
- Cardex
- Preparació de la unidosi
- Sistema d’estadístiques avançat i configurable
Pla Assistencial
El mòdul del pla assistencial gestiona i planifica les activitats a realitzar al pacient, el registres necessaris i la introducció i avaluació de les escales
Activitats
- Cures
Gestió de les cures necessàries per les activitats de la vida diària dels pacients
-
- Ajudes per la vida diària (AVD)
- Aparells i programes
- Cures actives de la pell
- Cures actives dels peus
- Procediments especials
Gestió de les cures especials rebudes pel pacient (oxigenoterapia, diàlisi, medicació intravenosa ..)
- Pla de teràpies
Prescripció, planificació i administració de les teràpies necessàries per als pacients:
-
- Readaptació
- Teràpies
- Restauració de funcions
Registres
Mòdul per a la gestió dels registres de les atencions efectuades:
- Caigudes
Registre de les caigudes dels pacients amb indicació de les circumstancies i sistemes de prevenció d’aquestes
- Continències
Registre amb incontinència dels pacients i mesura o dispositiu idoni per a la seva correcta atenció.
- Dolor
Registre per avaluar el dolor dels pacients , indicant el grau de dolor i la zona afectada i permetent registra la evolució d’aquest dolor.
- Nutrició
Registre per identificar el risc nutricional dels pacients realitzant un cribratge previ.
- Contencions
Registre dels pacients que requereixen mesures de contenciço amb indicadió de la mesura més idònia per dur-la a terme, prèvia prescripció mèdica, amb indicació de la durada i pautes de mobilització.
- Ferides de la pell
Registre amb les lesions per pressió, amb indicació de la causa originària, el tractament, la data d’aparició i la data de curació
- Infeccions
Registre per al tractament i vigilància de les infeccions, amb l’objectiu de reduir les taxes d’infeccions i portar un control evolutiu de les mateixes
Escales
Sistema d’escales estandarditzat que permet realitzar el seguiment i avaluació de les activitat de la vida diària dels pacients. Amb la introducció de les escales obtenim informació sobre el grau de dependència y autonomia dels pacients, com per exemple:
- Escales per a la valoració general:
- Nutricional metabòlic
- NSI- Salud nutricional
- NORTON – Valoració del risc d’úlceres per pressió
- Activitat – exercici
- Barthel – Escala de les activitats bàsiques de la vida diària
- Lawton – Escala de les activitats instrumentals de la vida diària
- Cognitiu-Perceptiu
- SPSMQ -Pfeiffer – Valoració mental de l’àrea cognitiva
- TIN corto – Test de l’informador
- Rol i relacions
- Apgar familiar – Funcionament familiar
- Test de Zarit – Escala de sobrecarrega del cuidador
- Duke- UNK – Qüestionari de recolzament social
- Risc social – Gijón
- Autopercepció i autoconcepte
- Escala d’ansietat – depresió Goldberg
- Escala d’autoestima de Rosemberg
- Nutricional metabòlic
- Valoració específica del pacient geriàtric
- MNA – Evaluació de l’estat nutricional
- Mini Mental State Examination
- GDS – Global Deterioration Scale
- Criteris diagnòstics DSM-IV de depressió major
- Valoració específica del pacient pal·liatiu
- Escala de sedació de RAMSAY – RAMSAY Sedation Score
- STAS – Support Team Assessment Schedule
Pla de treball
Amb el sistema del pla de treball de QbedHIS podreu gestionar i visualitzar de manera clara i organitzada totes les tasques i activitats que se li han de realitzar al pacient:
- Definició de la càrrega de treball per cada grup professional
- Programació i planificació de les tasques a realitzar a cada pacient
- Visualització de tasques segons trams horaris, tipus de professional i unitats
- Sistema 100% adaptat per a dispositius mòbils
- Alertes per tasques no realitzades
Codificació
QbedHIS disposa d’un sistema per codificar adequadament les malalties i els procediments de cada episodi assistencial, segons els catàlegs CIE-9 o CIE-10 per a la codificació mèdica i els catàlegs de NANDA i NIC per a la codificació d’Infermeria.
- Els sistema de codificació inclou:
- Diagnòstics
- Procediments
- Causes Externes
- NANDA
- NIC
- Gestió de codis principals i secundaris
- Recuperació de la codificació de processos anteriors
- Control de codis inespecífics
- Control de codificació incongruent amb l’edat i/o el sexe
Valoracions
Valoracions CMBD-RSS
QbedHIS disposa d’un sistema per a la gestió de les valoracions CMBD-RSS necessàries per al posterior enviament del CMBD-RSS. Aquest sistema facilita enormement la gestió de les valoracions als diferents professionals del centre, ja que permet automatitzar en gran manera l’obtenció de les variables CMBD d’acord a la informació entrada prèviament al procés assistencial.
- Anàlisi previ de les valoracions a enviar a les trameses del CMBD-RSS
- Al crear una nova valoració: recuperació automàtica de les variables del CMBD d’acord amb les dades entrades a la historia clinica del procés assistencial ( pla assistencial, registres, medicació …)
- Valoracions SLE i SPA
- Càlcul automàtic dels valors RUG7, RUG44, AVB i CPS
- Valoracions a l’ingrés, l’alta, sistemàtiques i per canvi d’estat
- Sistema d’alarmes per indicar la necessitat de realitzar una nova valoració segons la unitat del procés assistencial
- Generació dels fitxer del CMBD-RSS per àmbit i UP
- Gestió dels errors retornats i posterior correcció i enviament.
Valoracions Assistencials
Amb el mòdul de valoracions assistencials es permet de forma clara i definida que cada rol dels professionals del centre realitzin la avaluació i valoració de l’estat del pacients d’acord amb els seus requisits i necessitats:
- Valoracions a l’ingrés, l’alta, sistemàtiques i per canvi d’estat
- Valoracions especifiques per als diferents grups professionals
- Infermeria
- Metges
- Assistents social
- Fisioterapeutes
- Logopèdia
- Terapeutes ocupacionals
- Sistema d’alarmes per indicar la necessitat de realitzar una nova valoració segons la unitat del procés assistencial i el grup professional
PIAI
El Pla Individualitzat d’Atenció Integral (PIAI) és l’instrument que utilitzen els serveis socials per determinar les modalitats d’intervenció més adequades a les necessitats de les persones d’entre els serveis i les prestacions econòmiques previstes pel seu grau de dependència.
Els PIA s’elabora per un equip multidisciplinar, un cop avaluat el pacient s’estableixen uns objectius i unes recomanacions per a que el pacient millori o preservi la seva qualitat de vida.
Remarcar que QbedHIS disposa d’un sistema d’alarmes que recorda als assistencials la necessitat d’elaborar el PIAI dels pacients ingressats, segons la unitat en que estiguin ingressats.
Curs Clínic
El mòdul de Curs Clínic de QbedHIS permet anotar i consultar tota la evolució assistencial del pacient:
- Anotacions de curs clínic amb un editor de text integrat
- Plantilles d’anotacions segons especialitat i professional
- Anotacions per a la gestió per el canvi de torn
- Indicador d’anotacions amb alarmes
- Anotacions privades per grup professional
Història Clínica
Gestió de tot l’historial mèdic de cada pacient, organitzat i agrupat per patologies i especialitats:
- Informes mèdics
- Receptes i medicació
- Factors de risc
- Al·lèrgies
- Diagnòstics i procediments
- Antecedents personals i familiars
- Vacunes
- Indicadors assistencials
- Gestió COVID
Gestió Documental
El nostre gestor documental permet la creació de documents personalitzats segons les diferents especialitats i professionals del centre amb un editor de text totalment integrat en el sistema. Aquests documents poden incloure de forma automàtica les diferents dades de la historia clinica del pacient, facilitant d’aquesta manera la tasca de creació de documents als assistencials.
També es disposa d’un sistema per importar documents externs, com poden ser proves d’altres centres.
- Editor html de texte integrat en el sistema
- Importació de variables clíniques
- Personalització del format dels documents
- Signatura electrònica
- Importació de documents externs
- Envio de documents als pacient de forma segura i encriptada
- Accés als documents mitjançant el portal del pacient
Formularis
QbedHIS disposa d’un potent gestor de formularis que permet que a cada centre sanitari definir pantalles de recollida de dades a mida:
- Definició de formularis dinàmica i amb diferents tipus de camps (text lliure, selectors, llistes…)
- Creació de plantilles de formularis
- Consulta d’històric de formularis
- Explotació de les dades introduïdes en els formularis
Peticions
Sistema de peticions per gestionar la sol·licitud de proves, la realització de les mateixes i l’obtenció de resultats:
- Analítiques
- Radiologia
- Electrocardiogrames
- Proves complementaries
- Interconsultes
- Derivacions
- Transport
Facturació
El sistema de facturació per centres sociosanitaris i residencies compleix amb tots els requisits i regles per emetre les factures tan a institucions públiques com privades:
- Facturació al Servei Català de la Salut (CatSalut) per a recursos sociosanitaris.
- Facturació al Departament de Drets Socials per a residència assistida concertada i col·laborativa.
- Facturació a companyies asseguradores per a recursos sociosanitaris.
- Facturació de privats i serveis complementaris.
- Factura electrònica (e-factura).
- Generació de rebuts i domiciliació mitjançant la Norma SEPA.
Signatura digital
Oblidis d’imprimir, escanejar i d’emmagatzemar documents amb paper fent servir el mòdul de signatura digital integrat amb QbedHIS.
Qbed Consulting com a partner de ValidatedId (empresa líder en el sector de la signatura digital) ofereix el sistema de signatura biomètrica sobre tablets, per a la signatura de documents:
- Envio de documents a les tablets de signatura digital
- Visualització prèvia del document a signar
- Possibilitat de definir varis signants
- Gestió de documents per estat: pendents de signar i signats
- Emmagatzematge del document signat en format PDF i amb la signatura totalment valida i legal, a la historia clinica electrònica del pacient
- Signatura de tot tipus de documents, com poden ser consentiments informats, documents de RGPD, informes mèdics, contractes…
- Garantim que el pacient pugui veure el que està signant (WYSIWYS).
- Oferim el màxim nivell de compliance i seguretat jurídica.
- Permet la reducció de costos: estalvi d’impressió, fitxer físic, enviaments, temps de processos.
- Garantia de neutralitat i assumpció de responsabilitat pel prestador del servei.
- Redueix la possibilitat d’errors com la pèrdua d’informació (paper) amb una signatura electrònica qualificada.
- Millora l´experiència del pacient
RGPD
QbedHIS compleix totalment amb la normativa de la RGPD:
- Alta, baixa i modificació d’usuaris
- Gestió de permisos d’usuari per cada mòdul del sistema
- Gestió de contrasenyes segures
- Control de canvi de contrasenya obligatori periòdicament
- Bloqueig automàtic d’usuaris inactius
- Registre i consulta d’accessos a tots el mòduls del sistema
- Copia de seguretat automàtica
- Generació de documents per al compliment de la RGPD
- Control de la signatura del document RGPD dels pacients
Electrocardiogrames
Qbed Consulting i Dextromedica han col·laborat per proporcionar una integració complerta per a la gestió de les proves d’electrocardiografia.
- Subministrament dels electrocardiògrafs
- Integració complerta amb QbedHIS mitjançant estàndards HL7 XML
- Sol·licitud de ECG mitjançant la lectura de polseres identificatives del pacient
- Gestió d’electrocardiogrames sol·licitats per estat: pendents, processats i realitzats.
- Obtenció de resultats directament en el QbedHIS i emmagatzematge en la historia clinica del pacient
Monitorització de pacients
Qbed Consulting i Dextromedica han col·laborat per proporcionar una integració complerta i solucions avançades per a la monitorització dels pacients. Aquesta integració permet obtenir directament en el QbedHIS les constants i dades dels pacients monitoritzats:
- Subministrament dels aparells de monitorització
- Integració complerta amb QbedHIS mitjançant estàndards HL7 XML
- Gestió de pacients mitjançant la lectura de polseres identificatives del pacient
- Obtenció de resultats directament en el QbedHIS i emmagatzematge en la historia clinica del pacient
- Gràfiques de constants
Laboratori
Qbed Consulting disposa d’un sistema basat ens estandards integrat amb els principals sistemes de laboratori, amb l’objectiu d’automatitzar la sol·licitud d’analítiques als pacients i l’obtenció dels informes de les mateixes
- Integració amb estàndards HL7 XML
- Catàleg de proves de laboratori
- Gestió d’analítiques sol·licitades per estat: pendents, processats i realitzats.
- Gestió de pacients mitjançant la lectura de polseres identificatives del pacient
- Envio de la sol·licitud de forma directa i automàtica al laboratori
- Obtenció de resultats directament en el QbedHIS i emmagatzematge en la historia clinica del pacient
- Quan l’informe de laboratori arriba al QbedHIS i un cop es guarda en la història clinica del pacient s’avisa al metge sol·licitant de que l’informe ja està
- disponible i també s’avisa al pacient per a que el pugui consultar en el portal del pacient
- Avis de disponibilitat d’informes per sms i/o mail
Estadístiques i quadres de comandament
Amb QbedHIS disposarà d’un sistemes d’estadístiques i de quadres de comandament dissenyat per a la gestió completa del centre
- Exportació a excel
- Gràfiques i taules
- Quadres de comandaments
- KPIs
- Informes d’activitat
- Informes econòmics, de facturació i ventes
- Comparatives mensuals i anuals
- Gestió d’objectius assistencials i econòmics