Sociosanitàris i Residències

Solució integral per gestionar els centres sociosanitaris i residències, millorant l’atenció i el benestar dels pacients i residents, garantint una atenció sanitària eficient i de qualitat i controlant tots els processos administratius i assistencials. El sistema disposa d’eines d’anàlisi i estadístiques i quadres de comandament per realitzar el seguiment dels objectius assistencials establerts.

CATSALUT

Qbed Consulting compleix amb els estàndards del CatSalut per als centres sociosanitaris i residencials.

Història Clínica compartida de Catalunya (HC3)

Integrat amb HC3 el repositori comú i transversal de la història clínica dels pacients a Catalunya:

  • Accés certificat al visor HC3 segons rols dels professionals sanitaris
  • Publicació de dades a HC3
    • Documents i informes
    • Diagnòstics i procediments
    • Resultats de laboratori
    • Vacunes
    • Curs clínic
    • Escales
    • Programació de visites
  • Recuperació de dades publicades per altres centres per mostrar-les integrades al QbedHIS
    • Vacunes
    • Indicador de pacient crònic
    • Indicador de pacient amb malaltia crònica avançada
Facturació

El nostre sistema de facturació per a centres sociosanitaris i residències compleix amb tots els protocols per emetre les factures tant a institucions públiques com privades.

Recepta electrònica (SIRE)

Incorporem el sistema SIRE per a la gestió de la recepta electrònica:

  • Prescripció de tractaments
  • Consulta de tots els tractaments, independentment del nivell assistencial on s’han prescrit, el centre sanitari i el professional que ha realitzat la prescripció
  • Impressió del pla de medicació per al pacient
  • Connexió amb les farmàcies per tal de lliurar als pacients els medicaments necessaris
CMBD-RSS

Mòdul específic per a la gestió del CMBD-RSS:

  • Consultoria CMBD-RSS per complir els objectius indicats pel CatSalut
  • Anàlisi prèvia de les dades a enviar al CMBD-RSS
  • Generació dels fitxers del CMBD-RSS per àmbit i UP
  • Gestió dels errors retornats i posterior correcció i enviament.
Integrador de serveis de salut (IS3)

En les nostres solucions proveïm de tots els sistemes necessaris per a la connectivitat amb iS3, la plataforma tecnològica d’interoperabilitat per a la gestió dels processos assistencials mitjançant la integració entre els diferents sistemes d’informació dels proveïdors de salut i serveis socials.

Els fluxos de treball gestionats són:

  • Derivacions
  • Cites
  • Consulta de dades
  • Notificació de PREALT
  • Sol·licitud de transport sanitari (SEM)
Vacunes

Gestió de vacunació de pacients integrada amb el CatSalut:

  • Publicació de les vacunes subministrades al centre
  • Consulta i recollida de les vacunes subministrades per altres centres
  • Impressió del certificat vacunal del pacient
Registre central d’assegurats (RCA)

Integrat amb el sistema central d’assegurats per a la gestió i consulta de les dades dels pacients.

Consulta de dades segons diferents opcions:

  • Per CIP
  • Per document identificatiu (NIE o DNI)
  • Per dades identificatives: nom, cognoms i data de naixement
  • Per dades d’afiliació: NSS

Pacients

El mòdul administratiu de pacients permet gestionar totes les dades dels pacients del centre:

  • Recerca i localització de pacients segons múltiples criteris
  • Recollida de les dades identificatives, demogràfiques i de localització del pacient
  • Gestor de duplicats
  • Enviament d’SMS i correu electrònic
  • Gestió de notes i informació rellevant del pacient
  • Gestió dels contactes propers dels pacients
  • Signatura electrònica del document del RGPD
  • Connexió amb el RCA per a la gestió i consulta de les dades dels pacients.

Àrees Assistencials

Els mòduls assistencials de QbedHIS permeten gestionar les diferents àrees del centre sanitari, amb les funcionalitats, necessitats i característiques pròpies de cada àrea.

Hospitalització

Gestió dels pacients ingressats en el centre:

  • Cens de pacients
  • Gestió d’unitats funcionals
  • Mapa d’ocupació per plantes i sexes
  • Gestió de preingressos, ingressos, prealtes i altes
  • Trasllats
  • Permisos
Hospital de dia

Control i gestió dels pacients que acudeixen al centre en règim d’hospital de dia

  • Cens de pacients
  • Gestió d’unitats funcionals
  • Control de sessions
  • Signatura digital per validar sessions
  • Control de pacients amb menjador i sense
Ambulatori

Eines per a la gestió dels pacients ambulatoris, PADES i ETODA:

  • Cens de pacients
  • Gestió d’unitats funcionals
  • Control de l’activitat dels processos d’avaluació
  • Control de primeres i visites successives
  • Mòdul específic de mobilitat per PADES i ETODA
  • Gestió i planificació de les visites de PADES i ETODA
Consultes externes

Amb el sistema de consultes externes es gestionen les diferents agendes del centre i les cites dels pacients:

  • Agendes
    • Definició d’agendes i sales de treball per especialitat i professional
    • Definició de plantilles horàries independents per dia i agenda
    • Gestió de canvis en les plantilles horàries definides
    • Gestió de festius generals i per agenda
    • Permisos d’accés, lectura i escriptura segons cada agenda i usuari
    • Visualització d’agenda per dia, mes o setmanes
    • Multi agenda
  • Cites
    • Programació de les cites dels pacients
    • Reprogramació de cites
    • Recerca d’hores lliures automàtica per especialitat i patologia
    • Recordatori de cites per SMS i correu electrònic
    • Emissió de justificants de visita
    • Volants de visita i recordatoris
    • Control de l’estat de les cites: programada, pacient presentat i visita realitzada
    • Gestió i indicador d’absències a cites en què el pacient no es presenta
    • Gestor de cues i sales d’espera

Farmàcia

El mòdul de farmàcia gestiona tota l’activitat del departament de farmàcia i de la prescripció i administració de fàrmacs:

  • Multi magatzem
  • Control d’estocs
  • Compres
  • Prescripció:
    • Control de medicaments inadequats
    • Control de medicament incompatibles
    • Control d’al·lèrgies
    • Alertes de medicaments de risc
  • Cardex de medicació
  • Control de l’administració de fàrmacs
  • Unidosi
  • Integració amb robots de dosificació de fàrmacs
  • Mòduls específics per treballar amb tauletes:
    • Cardex
    • Preparació de la unidosi
  • Sistema d’estadístiques avançat i configurable

Pla Assistencial

El mòdul del pla assistencial gestiona i planifica les activitats a realitzar al pacient, els registres necessaris i la introducció i avaluació de les escales.

Activitats
  • Cures
    Gestió de les cures necessàries per a les activitats de la vida diària dels pacients

    • Ajudes per a les activitats de la vida diària (AVD)
    • Aparells i programes
    • Cures actives de la pell
    • Cures actives dels peus
  • Procediments especials
    Gestió de les cures especials rebudes pel pacient (oxigenoteràpia, diàlisi, medicació intravenosa…)
  • Pla de teràpies
    Prescripció, planificació i administració de les teràpies necessàries per als pacients:

    • Readaptació
    • Teràpies
    • Restauració de funcions
Registres

Mòdul per a la gestió dels registres de les atencions efectuades:

  • Caigudes
    Registre de les caigudes dels pacients amb indicació de les circumstàncies i sistemes de prevenció d’aquestes
  • Continències
    Registre d’incontinència dels pacients amb mesura o dispositiu idoni per a la seva correcta atenció
  • Dolor
    Registre per avaluar el dolor dels pacients, indicant el grau de dolor i la zona afectada i permetent registrar l’evolució d’aquest dolor.
  • Nutrició
    Registre per identificar el risc nutricional dels pacients realitzant un cribratge previ
  • Contencions
    Registre dels pacients que requereixen mesures de contenció amb indicació de la mesura més idònia per dur-la a terme, prèvia prescripció mèdica, amb indicació de la durada i pautes de mobilització
  • Ferides de la pell
    Registre de les lesions per pressió, amb indicació de la causa originària, el tractament, la data d’aparició i la data de curació
  • Infeccions
    Registre per al tractament i vigilància de les infeccions, amb l’objectiu de reduir les taxes d’infeccions i portar un control evolutiu de les mateixes
Escales

Sistema d’escales estandarditzat que permet realitzar el seguiment i l’avaluació de les activitats de la vida diària dels pacients. Amb la introducció de les escales obtenim informació sobre el grau de dependència i autonomia dels pacients, com per exemple:

  • Escales per a la valoració general:
    • Nutricional metabòlic
      • NSI- Salut nutricional
      • NORTON – Valoració del risc d’úlceres per pressió
    • Activitat – exercici
      • Barthel – Escala de les activitats bàsiques de la vida diària
      • Lawton – Escala de les activitats instrumentals de la vida diària
    • Cognitiu-Perceptiu
      • SPSMQ -Pfeiffer – Valoració mental de l’àrea cognitiva
      • TIN curt – Test de l’informador
    • Rol i relacions
      • Apgar familiar – Funcionament familiar
      • Test de Zarit – Escala de sobrecàrrega del cuidador
      • Duke- UNK – Qüestionari de suport social
      • Risc social – Gijón
    • Autopercepció i autoconcepte
      • Escala d’ansietat – depressió Goldberg
      • Escala d’autoestima de Rosemberg
  • Valoració específica del pacient geriàtric
    • MNA – Avaluació de l’estat nutricional
    • Mini Mental State Examination
    • GDS – Global Deterioration Scale
    • Criteris diagnòstics DSM-IV de depressió major
  • Valoració específica del pacient pal·liatiu
    • Escala de sedació de RAMSAY – RAMSAY Sedation Score
    • STAS – Support Team Assessment Schedule

Pla de treball

Amb el sistema del pla de treball de QbedHIS podreu gestionar i visualitzar de manera clara i organitzada totes les tasques i activitats que se li han de realitzar al pacient:

  • Definició de la càrrega de treball per cada grup professional
  • Programació i planificació de les tasques a realitzar a cada pacient
  • Visualització de tasques segons trams horaris, tipus de professional i unitats
  • Sistema 100% adaptat per a dispositius mòbils
  • Alertes per tasques no realitzades

Codificació

QbedHIS disposa d’un sistema per codificar adequadament les malalties i els procediments de cada episodi assistencial, segons els catàlegs CIE-9 o CIE-10 per a la codificació mèdica i els catàlegs de NANDA i NIC per a la codificació d’Infermeria.

El sistema de codificació inclou:

  • Diagnòstics
  • Procediments
  • Causes Externes
  • NANDA
  • NIC
  • Gestió de codis principals i secundaris
  • Recuperació de la codificació de processos anteriors
  • Control de codis inespecífics
  • Control de codificació incongruent amb l’edat o el sexe

Valoracions

Valoracions CMBD-RSS

QbedHIS disposa d’un sistema per a la gestió de les valoracions CMBD-RSS necessàries per al posterior enviament del CMBD-RSS. Aquest sistema facilita enormement la gestió de les valoracions als diferents professionals del centre, ja que permet automatitzar en gran manera l’obtenció de les variables CMBD d’acord amb la informació entrada prèviament al procés assistencial.

  • Anàlisi prèvia de les valoracions a enviar a les trameses del CMBD-RSS
  • En crear una nova valoració: recuperació automàtica de les variables del CMBD d’acord amb les dades entrades a la història clínica del procés assistencial (pla assistencial, registres, medicació…)
  • Valoracions SLE i SPA
  • Càlcul automàtic dels valors RUG7, RUG44, AVB i CPS
  • Valoracions a l’ingrés, l’alta, sistemàtiques i per canvi d’estat
  • Sistema d’alarmes per indicar la necessitat de realitzar una nova valoració segons la unitat del procés assistencial
  • Generació dels fitxers del CMBD-RSS per àmbit i UP
  • Gestió dels errors retornats i posterior correcció i enviament.
Valoracions Assistencials

Amb el mòdul de valoracions assistencials es permet de forma clara i definida que cada rol dels professionals del centre realitzin l’avaluació i valoració de l’estat dels pacients d’acord amb els seus requisits i necessitats:

  • Valoracions a l’ingrés, l’alta, sistemàtiques i per canvi d’estat
  • Valoracions específiques per als diferents grups professionals
    • Infermeria
    • Metges
    • Assistents socials
    • Fisioterapeutes
    • Logopèdia
    • Terapeutes ocupacionals
  • Sistema d’alarmes per indicar la necessitat de realitzar una nova valoració segons la unitat del procés assistencial i el grup professional

PIAI

El Pla Individualitzat d’Atenció Integral (PIAI) és l’instrument que utilitzen els serveis socials per determinar les modalitats d’intervenció més adequades a les necessitats de les persones d’entre els serveis i les prestacions econòmiques previstes pel seu grau de dependència.

El PIAI s’elabora per un equip multidisciplinari. Un cop avaluat el pacient s’estableixen uns objectius i unes recomanacions perquè el pacient millori o preservi la seva qualitat de vida.

Cal remarcar que QbedHIS disposa d’un sistema d’alarmes que recorda als assistencials la necessitat d’elaborar el PIAI dels pacients ingressats, segons la unitat en què estiguin ingressats.

Curs Clínic

El mòdul de Curs Clínic de QbedHIS permet anotar i consultar tota l’evolució assistencial del pacient:

  • Anotacions de curs clínic amb un editor de text integrat
  • Plantilles d’anotacions segons especialitat i professional
  • Anotacions per a la gestió pel canvi de torn
  • Indicador d’anotacions amb alarmes
  • Anotacions privades per grup professional

Història clínica

Gestió de tot l’historial mèdic de cada pacient, organitzat i agrupat per patologies i especialitats:

  • Informes mèdics
  • Receptes i medicació
  • Factors de risc
  • Al·lèrgies
  • Diagnòstics i procediments
  • Antecedents personals i familiars
  • Vacunes
  • Indicadors assistencials
  • Gestió COVID

Gestió documental

El nostre gestor documental permet la creació de documents personalitzats segons les diferents especialitats i professionals del centre amb un editor de text totalment integrat en el sistema. Aquests documents poden incloure de forma automàtica les diferents dades de la història clínica del pacient, facilitant d’aquesta manera la tasca de creació de documents als assistencials.

També es disposa d’un sistema per importar documents externs, com poden ser proves d’altres centres.

  • Editor HTML de text integrat en el sistema
  • Importació de variables clíniques
  • Personalització del format dels documents
  • Signatura electrònica
  • Importació de documents externs
  • Enviament de documents als pacients de forma segura i encriptada
  • Accés als documents mitjançant el portal del pacient

Formularis

QbedHIS disposa d’un potent gestor de formularis que permet a cada centre sanitari definir pantalles de recollida de dades a mida:

  • Definició de formularis dinàmica i amb diferents tipus de camps (text lliure, selectors, llistes…)
  • Creació de plantilles de formularis
  • Consulta d’històric de formularis
  • Explotació de les dades introduïdes en els formularis

Peticions

Sistema de peticions per gestionar la sol·licitud de proves, la realització de les mateixes i l’obtenció de resultats:

  • Analítiques
  • Radiologia
  • Electrocardiogrames
  • Proves complementàries
  • Interconsultes
  • Derivacions
  • Transport

Facturació

El sistema de facturació per a centres sociosanitaris i residències compleix amb tots els requisits i regles per emetre les factures tant a institucions públiques com privades:

  • Facturació al Servei Català de la Salut (CatSalut) per a recursos sociosanitaris
  • Facturació al Departament de Drets Socials per a residència assistida concertada i col·laborativa
  • Facturació a companyies asseguradores per a recursos sociosanitaris
  • Facturació de privats i serveis complementaris
  • Factura electrònica (e-factura)
  • Generació de rebuts i domiciliació mitjançant la Norma SEPA

Signatura digital

Integrem en les nostres solucions la signatura digital biomètrica i remota de documents. Oblidi’s d’imprimir i emmagatzemar documents en paper, tots els documents signats s’incorporen digitalment a la història clínica dels pacients.

  • Enviament de documents a les tauletes de signatura digital
  • Visualització prèvia del document a signar
  • Possibilitat de definir diversos signants
  • Gestió de documents per estat: pendents de signar i signats
  • Emmagatzematge del document signat en format PDF i amb la signatura totalment valida i legal, a la història clínica electrònica del pacient
  • Signatura de tota mena de documents, com poden ser consentiments informats, documents de RGPD, informes mèdics, contractes…
  • Garantim que el pacient pugui veure el que està signant (WYSIWYS)
  • Oferim el màxim nivell de compliment i seguretat jurídica
  • Permet la reducció de costos: estalvi d’impressió, fitxer físic, enviaments, temps de processos
  • Garantia de neutralitat i assumpció de responsabilitat pel prestador del servei
  • Redueix la possibilitat d’errors com la pèrdua d’informació (paper) amb una signatura electrònica qualificada.
  • Millora l’experiència del pacient

Com funciona?

El signant comprova la informació

L’emissor completa les dades personals del pacient o de la persona responsable del pacient (familiar o tutor) i entrega al signant el document electrònic en una tauleta per garantir que pugui llegir el contingut.

Signatura del document

Si el signant està conforme, realitza la seva signatura sobre la tauleta, tal i com ho faria sobre paper.

Emmagatzematge del document

Un cop el document està signat s’emmagatzema en format PDF en la història clínica del pacient i el signant rep una còpia electrònica del document signat.

RGPD

QbedHIS compleix totalment amb la normativa del RGPD:

  • Alta, baixa i modificació d’usuaris
  • Gestió de permisos d’usuari per a cada mòdul del sistema
  • Gestió de contrasenyes segures
  • Control de canvi de contrasenya obligatori periòdicament
  • Bloqueig automàtic d’usuaris inactius
  • Registre i consulta d’accessos a tots els mòduls del sistema
  • Còpia de seguretat automàtica
  • Generació de documents per al compliment del RGPD
  • Control de la signatura del document RGPD dels pacients

Electrocardiogrames

L’eina d’integració amb sistemes d’electrocardiogrames proporciona una solució completa per a la gestió de les proves d’electrocardiografia.

  • Subministrament dels electrocardiògrafs
  • Integració completa amb QbedHIS mitjançant estàndards HL7 XML
  • Sol•licitud d’electrocardiogrames mitjançant la lectura de polseres identificatives del pacient
  • Gestió d’electrocardiogrames sol·licitats per estat: pendents, processats i realitzats
  • Obtenció de resultats directament en el QbedHIS i emmagatzematge en la història clínica del pacient

Monitoratge de pacients

La solució d’integració amb aparells de monitoratge de constants vitals permet proporcionar una solució completa i avançada per al monitoratge dels pacients. Aquesta integració permet obtenir directament en el QbedHIS les constants i dades dels pacients monitorats:

  • Subministrament dels aparells de monitoratge
  • Integració completa amb QbedHIS mitjançant estàndards HL7 XML
  • Gestió de pacients mitjançant la lectura de polseres identificatives del pacient
  • Obtenció de resultats directament en el QbedHIS i emmagatzematge en la història clínica del pacient
  • Gràfiques de constants

Laboratoris

Les nostres solucions integrades amb laboratoris de referència permeten automatitzar la gestió d’analítiques: sol•licitud de proves, obtenció de resultats i emmagatzematge de l’informe en la història clínica.

  • Integració amb estàndards HL7 XML
  • Catàleg de proves de laboratori
  • Gestió d’analítiques sol•licitades per estat: pendents, processades i realitzades
  • Gestió de pacients mitjançant la lectura de polseres identificatives del pacient
  • Enviament de la sol•licitud de forma directa i automàtica al laboratori
  • Obtenció de resultats directament en el QbedHIS i emmagatzematge en la història clínica del pacient
  • Sistema d’avisos al metge sol•licitant i al pacient quan l’informe està disponible
  • Consulta d’informes en el portal del pacient
  • Avís de disponibilitat d’informes per SMS, correu electrònic o ambdós

Estadístiques i quadres de comandament

Amb QbedHIS disposarà d’un sistema d’estadístiques i de quadres de comandament dissenyat per a la gestió completa del centre.

  • Exportació a Excel
  • Gràfiques i taules
  • Quadres de comandaments
  • KPI
  • Informes d’activitat
  • Informes econòmics, de facturació i vendes
  • Comparatives mensuals i anuals
  • Gestió d’objectius assistencials i econòmics